16 Μαρτίου 2011

Δελτίο Τύπου Δημοτικού Συμβουλίου Προσοτσάνης για ΟΣΕ

(Οι φωτογραφίες είναι δική μου προσθήκη)



Προσοτσάνη 14/2/2011
Η απόφαση της ΤΡΕΝΟΣΕ – ΟΣΕ και κατ' επέκταση του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και δικτύων για διακοπή των δρομολογίων της αμαξοστοιχίας INTERCITY, που συνέδεε απ' ευθείας τους Νομούς της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. προκαλεί σοβαρότατο πρόβλημα στις μετακινήσεις των κατοίκων στην ανάπτυξη της περιοχής και γενικότερα στην οικονομία της.

Στην εποχή της πράσινης ανάπτυξης η Δράμα και εν γένει όλη η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη καταδικάζεται να χάσει το πολυτιμότερο, οικολογικότερο, ασφαλέστερο και πλέον αξιόπιστο μέσο μαζικής μεταφοράς στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας.

Στην Ελληνική Επικράτεια θα έπρεπε να υπάρχουν 5.000 χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου με βάση το μέσο όρο των χωρών της Ε.Ε. για ανάλογο πληθυσμό και έκταση, ενώ σήμερα με αυτήν την αλλαγή θα μειωθούν τα υπάρχοντα 2.500 χιλιόμετρα – ήδη το αραιότερο δίκτυο της Ευρώπης – πρακτικά σε λιγότερο από 1.000.

Είναι ανεπίτρεπτο σε εποχές οικονομικής κρίσης και κλιματικής αλλαγής όπου η χρήση ενεργειακά αποτελεσματικών μη ρυπογόνων και υψηλών επιδόσεων μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς επιβάλλεται διεθνώς να γινόμαστε αποδέκτες τέτοιων αλλαγών.

Επιπλέον ο Νομός Δράμας αποκομμένος μέχρι τώρα από την Εγνατία Οδό υποβαθμίζεται ακόμη περισσότερο από την διακοπή του δρομολογίου το οποίο εξυπηρετούσε τους κατοίκους του και την οικονομία του όταν παράλληλα ο σιδηρόδρομος είναι η ραχοκοκαλιά του συστήματος μεταφορών σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο και ιδιαίτερα στις χώρες της Ε.Ε.


Το συγκεκριμένο δρομολόγιο σύμφωνα με στοιχεία είχε ικανοποιητική πληρότητα και εξυπηρετούσε χιλιάδες πολίτες της περιοχής.


Εξυπηρετούσε τον πολίτη εργαζόμενο, συνταξιούχο, φοιτητή, στρατιώτη.

Πρόσθετε στον τουρισμό και την ανάπτυξη μιας Περιφέρειας ιδιαίτερα ευαίσθητης λόγω της ακριτικής της θέσης.
Συνέδεε Νομούς που είναι αποκομμένοι από την Εγνατία Οδό όπως ο Νομός Δράμας Σερρών και Κιλκίς και τώρα έχουν οδηγηθεί σε μεγαλύτερη υποβάθμιση.

Στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που λόγω της γεωγραφικής της θέσης θα παίξει σοβαρό ρόλο και θα αποτελέσει την πύλη για την διείσδυση στα Βαλκάνια και τις παρευξείνιες χώρες καθίσταται επιτακτικότερη η ανάγκη ενός σύγχρονου, γρήγορου, ασφαλούς και άνετου σιδηρόδρομου.

Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεση μας σε κάθε προσπάθεια υποβάθμισης του σιδηρόδρομου στην περιοχή μας καθώς είναι ένα μέσο που μπορεί να εξυπηρετεί τόσο μαζικές μετακινήσεις των πολιτών με άνεση και ασφάλεια.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, κατόπιν των ανωτέρω

ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ :

Tην έκδοση του κάτωθι ψηφίσματος:

1.- Την άμεση επίλυση του προβλήματος με την επαναλειτουργία του δρομολογίου INTERCITY Αθηνών – Αλεξανδρούπολης – Αθηνών που συνέδεε του Νομούς Δράμας, Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου καθώς επίσης και Σερρών , Κιλκίς.

2.- Δεν αποδεχόμαστε την οριζόντια λογική της μείωσης του κόστους λειτουργίας της ΤΡΕΝΟΣΕ και του Υπουργείου σε βάρος των κατοίκων ολόκληρης Περιφέρειας ειδικά όταν το συγκεκριμένο δρομολόγιο και πληρότητα είχε και εξυπηρετούσε χιλιάδες πολίτες, ενώ διατηρούνται άλλα προβληματικά δρομολόγια.

3.- Ζητούμε την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την επαναλειτουργία του εμπορευματικού σταθμού Δράμας.

4.-Την κατάθεση του ψηφίσματος στην Βουλή των Ελλήνων στον Πρωθυπουργό, στο Υπουργείο Υποδομών μεταφορών και δικτύων, στην διοίκηση της ΤΡΕΝΟΣΕ και ΟΣΕ.
Η ανάπτυξη και ευημερία της Περιφέρειας ΑΜΘ και κατ' επέκταση του Νομού Δράμας μέσα σε ένα πλαίσιο ενότητα και συνεργασίας είναι το κυρίαρχο για όλους μας και γι' αυτό θα αγωνιστούμε από κοινού και με κάθε τρόπο για την επαναλειτουργία του δρομολογίου.

Το Δημοτικό Συμβούλιο Προσοτσάνης και ο Δήμαρχος Άγγελος Λύσσελης αναλαμβάνουν να κάνουν τις δέουσες ενέργειες για την διευθέτηση των ζητημάτων ώστε να μην απομονωθεί ακόμη περισσότερο ο Νομός Δράμας.

Την ενέργεια που πρέπει να γίνει στη συνέχεια, αναθέτει στον Δήμαρχο Προσοτσάνης.
Από τον Δήμο Προσοτσάνης